Egy új termék bevezetése az egészség jegyében

Egy ismerősömet két dolog érdekli igazán: az egészséges életmód és az, hogy a saját vállalkozását vezethesse. Adva volt számára a megoldás, hogy ezt a kettőt nyugodtan össze is eresztheti. Így történt meg egy egészségtudatos élelmiszer boltnak a megnyitása. Ezt hosszú évek munkájával sikerült is neki sikeressé tenni. A Stevia itt Magyarországon még viszonylag egy frissen megjelenő terméknek számít. A vállalkozó ismerősömnek az volt a terve, hogy felveszi a terméket a kínálatai közé, hiszen piaci szereplőként reagálnia kellett a változásra. Azonban figyelmes lett valamire a Steviával kapcsolatban: a régi termékei iránt a kereslet folyamatosan nőtt, de ebből a termékből nem tudott annyit eladni, mint amennyit a kereslet indokolt volna. Tudta, hogy valamit tennie kell, ha szeretne magának részesedést szerezni ebből a piacból.

A megoldást egy olyan szolgáltató jelenti, akinek a fő profilja az Online marketing tanácsadás és kivitelezés, vagyis a Keresőben Első csapata. Ennek a csapatnak az egyik fő szolgáltatása az, hogy adott kulcsszókra, a Google minél előrébb helyezzen el minket a találati listáján, ha valakik rákeresnek. Ezt a szolgáltatást sok különböző módon is lehet művelni: több kulcsszóra, egy adott kulcsszóra, vagy úgy általánosan egy egész weboldal értékét is lehet növelni a Google számára. Ezeknek a kérdéseknek az eldöntése már profi szakértelmet igényel a témában, amit itt meg is kapunk.

Már maguknak a kulcsszóknak a meghatározása nem mindig olyan egyértelmű, mint ahogy azt egy laikus gondolná: például egy adott termék elnevezésének lehetnek szinonimái, esetleg a termék neve elhelyezhető egy kifejezésben is. Többféle megoldás is létezhet, de nem mindegyik ugyanúgy hatékony is.

Ez a csapat az online marketing és tanácsadás kivitelezés keretein belül szintén elvégzi, adott kulcsszavakra, a konkurenciaelemezést is a számunkra. Nagyon fontos, hogy bepozícionáljuk magunkat ebben a versenyben. Fontos kérdés, hogy hol tartunk, és hol tartanak a versenytársak. Ennek megválaszolása elengedhetetlen, ha előnyre szeretnék szert tenni a konkurenciával szemben.

A következő lépésben megkezdődik a munka a kulcsszavakkal: különböző tartalmak és linkek születnek a felhasználásukkal. Természetesen a profizmus itt is megjelenik: a tartalmak szövegének megfogalmazása során az emberi olvasókat helyezik előtérbe, de úgy, hogy a Google keresőrobotok számára is értékes legyen az a tartalom. Nem sokat ér egy jó helyezés, ha a látogatók hamar elhagyják az oldalt, mert nem megfelelő a tartalma. Erre egyébként a Google is meglehetősen érzékeny és büntet is érte. A kulcsszavakra történő erősödést igényes linkekkel is ellehet érni, ha azok értékes weboldalon helyezkednek el. Az online marketing szolgáltatások közül ezt a megoldás is igény beveheti az idelátogató ügyfél.

Ezek a megoldások mindenképpen megfontolandóak például egy új termék bevezetése esetében, de a régebbi helyezésekre is folyamatosan figyelni kell, hiszen ha nem foglalkozunk velük, akkor azok romolhatnak is akár.